Dyrektora Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Osieku
Z DNIA 15. 10. 2009 R.
W SPRAWIE INWENTARYZACJI ROCZNEJ
Stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej z dnia .1 lipca 2009 r. oraz ustawy o rachunkowości, ustalam następujące zasady i techniki inwentaryzacji na rok kalendarzowy 2009 .
1. Do składu komisji inwentaryzacyjnej od dnia 08.12.2009 r. do dnia 31.12.2009 r. powołuję następujące osoby:
Lp.
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Funkcja w komisji
1.
Anna Bojarska
wicedyrektor
Przewodniczący
2.
Agnieszka Kasprzyk
wicedyrektor
Z-ca przewodniczącego
3.
Anna Bugaj
nauczyciel
Sekretarz
4.
Stanisława Rusek
wicedyrektor
Członek
5.
Lucyna Wiraszka
wicedyrektor
Członek
6.
Beata Domagała
nauczyciel
Członek
2. Do zespołów spisowych powołuję następujące osoby:
Publiczne Gimnazjum
w Osieku pom. nr 88,92,94,7,10,16,54,52,25
05/09
08.12.2009
08.12.2009 – 10.12.2009
Przewodniczący: Świątkiewicz Maj Ewelina
Członek.: Bartyzel Gabriela
Członek: Januszewska Edyta
6.
Publiczne Gimnazjum
w Osieku pom. nr 26,12,11,22,13,15,1,2,3,4,5,6
06/09
11.12.2009
11.12.2009 – 14.12.2009
Przewodniczący: Zawada Tomasz
Członek.: Sucharzewska Bernarda
Członek: Sośniak Grażyna
7.
Publiczne Gimnazjum
w Osieku pom. nr 24,23,8,21,9,17,18,19,20
07/2009
08.12.2009
08.12.2009 – 10.12.2009
Przewodniczący: Jasińska Joanna
Członek: Golańska Mariola
Członek: Sośniak Grażyna
8.
Liceum Ogólnokształcące
w Osieku
08/09
08.12.2009
08.12.2009 – 11.12.2009
Przewodniczący: Kunowska Małgorzata
Członek: Kicińska Marta
Członek: Sudół Elżbieta
9.
Hali sportowej
09/09
08.12.2009
08.12.2009 – 11.12.2009
Przewodniczący: Cieślik Elżbieta
Członek: Nowak Krystyna
Członek: Skowron Piotr
10.
Szatnie ZS + kotłownia i magazyn paliw
10/09
08.12.2009
08.12.2009 – 11.12.2009
Przewodniczący: Kos Anna
Członek: Wolak Krystyna
Członek: Dybus Andrzej
11.
Strych budynku głównego z podziałem na PG i LO oraz boisko szkolne
11/09
14.12.2009
14.12.2009 – 16.12.2009
Przewodniczący: Skowron Stanisława
Członek: Żugaj Elżbieta
Członek: Kos Leszek
3. Na kontrolerów spisowych powołuję:
Nr pola spisowego od 01/09 do 11/09 Oleszek Małgorzata stanowisko: komórka księgowości UMiG .
4. Zmiana kontrolowanych pół spisowych może nastąpić na polecenie przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej.
5. W celu ustalenia stanów rzeczywistych (z natury) składników majątku inwentaryzowanych na podstawie obmiaru lub szacunku dla: środków na rachunkach bankowych oraz artykułów żywnościowych, opału, druków ścisłego zarachowania wg. stanu na dzień 31.12.2009 r. powołuję zespół w składzie:
1. Wilk Jerzy stanowisko: nauczyciel
2. Banaś Joanna stanowisko: nauczyciel
2. Żugaj Elżbieta stanowisko: woźna
6. Dla ustalenia wyceny spisanych składników majątkupowołuję:
Nr pola spisowego od 01/09 do 11/09 Alicja Sroczyńska stanowisko: specjalista ds. administracyjno - gospodarczych.
7. Dla ustalenia wyceny niepełnowartościowych składników majątku w dniach od 01.12.2009 r. do 16.12.2009 r. powołuję zespół likwidacyjny w składzie:
Przewodniczący: Cieślik Elżbieta stanowisko: nauczyciel
Członkowie: Kicińska Annastanowisko: nauczyciel
Rachoń Andrzej stanowisko: nauczyciel
Zugaj Małgorzatastanowisko: nauczyciel
Pyka Robert stanowisko: nauczyciel
Kos Leszek stanowisko: konserwator
8. Terminarz czynności inwentaryzacyjnych określa harmonogram podany w załączniku do niniejszego zarządzenia (Wzór D).
9. Zobowiązuje się przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego
do przeprowadzenia szkolenia i szczegółowego instruktażu członków komisji i zespołów spisowych,
a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości i kontrolerów spisowych,
o sposobie przeprowadzenia czynności inwentaryzacyjnych zgodnie z instrukcją inwentaryzacyjną.
10. Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia
i ewidencji:
– oznaczenia wywieszkami, ułożenia według asortymentów, spryzmowania materiałów masowych,
– przeprowadzenia protokolarnej kasacji wycofanych z użytkowania lub zlikwidowanych fizycznie środków trwałych, narzędzi, odzieży i innych składników majątkowych oraz opracowania wymaganej dokumentacji księgowej do dnia spisów,
– uporządkowania ewidencji ilościowej środków trwałych oraz rzeczowych zapasów majątku obrotowego i uzgodnienia jej z danymi wykazanymi w ewidencji księgowej, ewidencji składników majątku w użytkowaniu w kartach osobistego wyposażenia i innych urządzeniach ewidencyjnych.
11. Zawiesza się nieobecności (np. z tytułu urlopów) wszystkich pracowników materialnie odpowiedzialnych, członków komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych w okresie, w którym przypadają czynności inwentaryzacyjne przewidziane harmonogramem spisów.
12. Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji.
13. Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone oraz rozliczone nadwyżki i niedobory zatwierdzone przez kierownika jednostki) powinny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
14. Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów rocznych powinny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.
15. Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
16. Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej i główny księgowy w czasie instruktażu.
17. Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.