Dyrektora Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w 0sieku
z dnia 24 września 2009 R.
W SPRAWIE INWENTARYZACJI DORAŹNEJ W PRACOWNIACH KOMPUTEROWYCH
Stosownie do postanowień instrukcji inwentaryzacyjnej z dnia 01.07.2009 r., ustawy o rachunkowości oraz informacją Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty z dnia 17.06.2009 r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
w pracowniach komputerowych otrzymanych przez szkoły w ramach projektu „Pracownie komputerowe dla szkół” współfinansowane z EFS zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji w drodze spisu z natury od dnia 28.09.2009 r. do dnia 30.09.2009 r.
§ 1
Ustalam następujące pola spisowe i składy komisji:
Pole spisowe nr 1 :
Pracownia komputerowa Publicznej Szkoły Podstawowej w Osieku – sala nr 105.
Do składu komisji inwentaryzacyjnej (zespołu spisowego)w dniu 28.09.2009 r. powołuję następujące osoby:
Lp.
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Funkcja w komisji
1.
Stanisława Rusek
wicedyrektor
Przewodniczący
2.
Tomasz Zawada
nauczyciel
Z-ca przewodniczącego
3.
Krystyna Nowak
Specjalista ds. bhp
Sekretarz
Pole spisowe nr 2 :
Pracownia komputerowa Publicznego Gimnazjum w Osieku – sala nr 12 oraz Centrum Multimedialne
– sala nr 11.
Do składu komisji inwentaryzacyjnej (zespołu spisowego)w dniu 29.09.2009 r. powołuję następujące osoby:
Lp.
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Funkcja w komisji
1.
Agnieszka Kasprzyk
wicedyrektor
Przewodniczący
2.
Wioletta Bańkowska
nauczyciel
Z-ca przewodniczącego
3.
Krystyna Nowak
Specjalista ds. bhp
Sekretarz
Pole spisowe nr 3 :
Pracownia komputerowa Liceum Ogólnokształcącego w Osieku – sala nr 27 oraz Centrum Multimedialne
– sala nr 51.
Do składu komisji inwentaryzacyjnej (zespołu spisowego) w dniu 30.09.2009 r. powołuję następujące osoby:
Lp.
Imię i Nazwisko
Stanowisko
Funkcja w komisji
1.
Anna Bojarska
wicedyrektor
Przewodniczący
2.
Jerzy Wilk
nauczyciel
Z-ca przewodniczącego
3.
Krystyna Nowak
Specjalista ds. bhp
Sekretarz
§ 2
Do obowiązków komisji inwentaryzacyjnej należy:
1)zapoznanie się z instrukcją inwentaryzacyjną,
2)odbycie instruktażu przedinwentaryzacyjnego,
3)pobranie arkuszy spisu,
4)pobranie od osób materialnie odpowiedzialnych oświadczeń wstępnych i końcowych,
5)przeprowadzenie spisu z natury w wyżej określonym terminie i formie,
6)ustalenie rzeczywistej liczby sprzętu komputerowego, nośników, licencji, pozostałych składników otrzymanych w ramach projektu poprzez ich przeliczenie oraz ujęcie ustalonej liczby w arkuszu spisowym z natury,
7)sprawdzenie kompletności i sprawności w/w sprzętu,
8)sprawdzenie oznakowań sprzętu w tym również znakami EFS,
9)sprawdzenie legalności zainstalowanych systemów i programów komputerowych,
10)sprawdzenie komputerów pod kontem zainstalowania programu chroniącego przed dostępem do treści niepożądanych,
11)terminowe przekazanie wypełnionych arkuszy spisowych przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej,
12)sporządzenie pisemnego sprawozdania z przeprowadzonej inwentaryzacji,
13)przekazanie kompletu dokumentów inwentaryzacyjnych Dyrektorowi Zespołu szkół im. Jana Pawła II
w Osieku.
§ 3
Spis z natury przeprowadza się w obecności osoby materialnie odpowiedzialnej za składniki majątku. Osoby materialnie odpowiedzialne zobowiązuje się do odpowiedniego uporządkowania mienia i ewidencji oraz
do współpracy z komisją inwentaryzacyjną.
§ 4
Arkusze spisowe powinny byćwypełnione w sposób umożliwiający podział ujętych w nim składników majątku według miejsc przechowywania i według osób materialnie odpowiedzialnych. Wpisane do arkuszy spisowych stany inwentaryzowanych składników majątku powinny odzwierciedlać stan faktyczny i powinny byćpotwierdzone podpisami na arkuszach spisowych przez osoby uczestniczące w inwentaryzacji (członkowie zespołu spisowego oraz osoba odpowiedzialna materialnie lub wskazana przez nią).
Arkusze spisu z natury powinny zawierać co najmniej:
1)nazwę „arkusz spisu z natury”,
2)nazwę jednostki w postaci zapisu lub pieczątki,
3)numer kolejny arkusza uniemożliwiający jego podmianę, np. parafę przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej albo osoby odpowiedzialnej za wydane druki ścisłego zarachowania,
4)określenie metody inwentaryzacji (np. spis z natury, wg obmiaru),
5)nazwę pola spisowego,
6)godzinę i datę przeprowadzenia spisu – na każdym arkuszu,
7)numer kolejny strony arkusza,
8)imię i nazwisko osoby materialnie odpowiedzialnej oraz imię i nazwisko osób wchodzących w skład zespołu spisowego, a także podpisy tych osób na każdej stronie arkusza spisowego (w tym osób obserwujących inwentaryzację),
9)numer kolejny pozycji spisowej,
10)szczegółowe określenie składnika majątku wraz z symbolem identyfikującym (np. numer inwentarzowy, inne cechy),
11)jednostkę miary,
12)ilość stwierdzoną z natury ( po przeliczeniu, sprawdzeniu ),- na stronie na której zakończono spis danej grupy składników -umieszcza się klauzulę "Spis zakończono na poz…".
Zespoły spisowe zobowiązane są do wypełnienia wszystkich kolumn arkuszy spisowych łącznie z wpisaniem ceny
i wartości, które podaje w czasie wyceny pracownik sekretariatu.
Arkusze spisowe sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których kopie otrzymują osoby odpowiedzialne materialnie, a oryginał – księgowość.
Dane do arkuszy spisowych wpisuje się w sposób trwały. Zarówno arkusze spisowe, jak i materiały pomocnicze powstałe w czasie spisu (szacunkowe obliczenia), a także oświadczenia osób odpowiedzialnych traktowane są jako dowody księgowe.
Zapisy błędne wprowadzone na arkusze spisowe mogą być korygowane natychmiast podczas spisu w obecności osoby materialnie odpowiedzialnej – zgodnie z art. 22 ust. 3 ustawy o rachunkowości. Poprawianie zapisu powinno polegać na skreśleniu błędnej treści lub liczby w taki sposób, aby pierwotna treść lub liczba pozostały czytelne, oraz na wpisaniu wyżej poprawnej treści lub liczby, złożeniu obok skróconych podpisów przewodniczącego zespołu spisowego oraz osoby materialnie odpowiedzialnej. Konieczne jest wpisanie daty dokonanej poprawy. Nie można poprawiać części wyrazu lub liczby.
§ 5
Za sprawny, terminowy i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych odpowiedzialny jest przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej.
§ 6
Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej w czasie instruktażu.
§ 7
Nadzór nad prawidłowością, kompletnością i terminowością spisów inwentaryzacyjnych powierza się głównemu księgowemu.